جمعی از محدثین وفقهاء ومفسرین، این حدبث را«الْمَهْدِیُّ من عِتْرَتِی من وَلَدِ فَاطِمَةَ» از کتاب صحیح مسلم نقل کرده اند:

مانند:

الف، احمد ابن حجر الیثمی، در کتاب الصواعق المحرقة/ م 974، می نویسد:

ومن ذلک ما أخرجه مسلم وأبو داود والنسائی وابن ماجة والبیهقی وآخرون «المهدی من عترتی من ولد فاطمة »

ب، علی متقی بن حسام الدین/ م 975، در کتاب کنز العمال از رسول خدا(ص) این گونه نقل می­کند:

«المهدی من عترتی من ولد فاطمة» .( د ، م - عن أم سلمة) .

بین الهلالین اشاره به این است که این روایت را ام سلمه از رسول خدا نقل نموده است، و حرف«د» یعنی کتاب سنن ابی داود و حرف «م» کتاب صحیح مسلم نقل کرده اند.

ج، سلیمان ابن ابراهیم القندوزی الحنفی/ م 1294، در کتاب ینابیع المودة می نویسد:

«فعن ام سلمة قالت: سمعت رسول الله (ص) یقول: المهدی من عترتی من ولد فاطمة »(أخرجه مسلم وأبو داود والنسائی وابن ماجة والبیهقی وصاحب المصابیح وآخرون).

اما متأسفان در صحیح مسلم موجود، این حدیث مشاهده نمی شود.