رمز موفقیت آیت الله مرعشی نجفی رحمة الله

آیت الله مرعشی نجفی بزرگ فرهنگبان میراث اهل بیت (ع) در بیش‌تر علوم اسلامی صاحب نظر بود و تالیفات ارزشمند ایشان-که نزدیک به صد و پنجاه اثر در موضوعات مختلف است-گواه روشنی بر این حقیقت است. کرامات معنوی، دریافت بیش از چهارصد اجازه اجتهادی و روایت از علمای بزرگ اسلامی، تدریس متجاوز از شصت و هفت سال در حوزه علمیه قم و نجف، تربیت هزاران طلبه و مشتاق دانش، تاسیس ده‌ها مدرسه علمی، مسجد، حسینیه، مراکز فرهنگی، رفاهی و درمانی و ایجاد بزرگترین و مشهورترین کتابخانه در جهان اسلام، از جمله توفیقات این فقیه فرزانه می‌باشد.

او یکی از مهم‌ترین عوامل توفیقات خود را از برکت محبت و سپاس از پدر و دعای والدین می‌داند و در خاطرات خود می‌گوید: زمانی که در نجف بودیم،‌ یک روز مادرم فرمود : « پدرت را صدا بزن، تا برای صرف نهار تشریف بیاورد.» حقیر به طبقه بالا رفتم و دیدم پدرم در حال مطالعه خوابش برده است، مانده بودم چه کنم. از طرفی می‌خواستم امر مادرم را اطاعت کنم و از سویی دیگر می‌ترسیدم با بیدار کردن پدر،‌ باعث رنجش خاطر او گردم. خم شدم و لبهایم را کف پای پدرم گذاشتم و چندین بوسه برداشتم، تا این که در اثر قلقلک پا، پدرم از خواب بیدار شد و وقتی این علاقه و ادب و کمال احترام را از من دید فرمود:« شهاب الدین! تو هستی؟» عرض کردم : «بله، آقا» دو دستش را به سوی آسمان بالا برد و فرمود:«پسرم! خداوند عزتت را بالا ببرد و تو را از خادمین اهل بیت علیه السلام قرار دهد.» حضرت آیت الله مرعشی نجفی رحمة الله می‌فرمود : « من هر چه دارم،‌ از برکت آن دعای پدرم می‌باشد.