1. تنها مولودی کعبه
این
فضیلت بزرگ را تمام محدثان و مورخان شیعه و بسیاری از دانشمندان اهل سنت در
کتابهای خود نقل کردهاند. «فدخلت فاطمة بنت أسد فی الکعبة و وضعت علیاً
هناک» ( 1 )، فاطمه بنت اسد وارد خانه کعبه شد در آنجا وضع حمل کرد.حاکم نیشا بوری میگوید: «فقد تواترت الأخبار أن فاطمة بنت
أسد ولدت أمیرالمؤمنین علی بن أبی طالب کرم الله وجهه فی جوف الکعبة» ( 2
)، اخبار ولادت علی در داخل کعبه متواتر است.
این فضیلت بزرگ را قاطبه محدثان و مورخان شیعه و دانشمندان علم انساب در کتابهای خود نقل کردهاند. در میان دانشمندان اهل تسنن نیز گروه زیادی به این حقیقت تصریح کرده، و آن را یک فضلت بی نظیر خواندهاند. ( 3 )
علامه امینی رحمهالله در کتاب شریف الغدیر داستان ولادت آن حضرت را در خانه کعبه بیش از بیست کتاب از کتابهای اهل سنت و بیش از پنجاه کتاب از کتابهای علمای شیعه نقل کرده است. ( 4 )
1 . الاربلی، علی بن آبی الفتح. کشف الغمه فی معرفته الأمه، ج 1، ص 60. بیروت: دارالأضواء. چاپ دوم، 1405 ه.
2 . النیسابوری، محمد بن عبدالله. المستدرک على الصحیحین، ج 3، ص 550. تحقیق : مصطفى عبد القادر عطا. بیروت: دار الکتب العلمیة. چاپ اول،1411 ه.
3 . مسعودی. مروج الذهب و معادن الجوهر، ج 2، ص 349.قم: منشورات دار الهجره. چاپ دوم، 1404 ه
4 . الأمینی، احمد. الغدیر، ج 6، ص 22. بیروت: دار الکتب العربی. چاپ چارم، 1397
این فضیلت بزرگ را قاطبه محدثان و مورخان شیعه و دانشمندان علم انساب در کتابهای خود نقل کردهاند. در میان دانشمندان اهل تسنن نیز گروه زیادی به این حقیقت تصریح کرده، و آن را یک فضلت بی نظیر خواندهاند. ( 3 )
علامه امینی رحمهالله در کتاب شریف الغدیر داستان ولادت آن حضرت را در خانه کعبه بیش از بیست کتاب از کتابهای اهل سنت و بیش از پنجاه کتاب از کتابهای علمای شیعه نقل کرده است. ( 4 )
1 . الاربلی، علی بن آبی الفتح. کشف الغمه فی معرفته الأمه، ج 1، ص 60. بیروت: دارالأضواء. چاپ دوم، 1405 ه.
2 . النیسابوری، محمد بن عبدالله. المستدرک على الصحیحین، ج 3، ص 550. تحقیق : مصطفى عبد القادر عطا. بیروت: دار الکتب العلمیة. چاپ اول،1411 ه.
3 . مسعودی. مروج الذهب و معادن الجوهر، ج 2، ص 349.قم: منشورات دار الهجره. چاپ دوم، 1404 ه
4 . الأمینی، احمد. الغدیر، ج 6، ص 22. بیروت: دار الکتب العربی. چاپ چارم، 1397